zondag 18 januari 2015

The Koyal Group Private Training Services: Hur försäkring utredare bekämpa bedrägerier?

Att göra en fordran för mer än dina skador. Fudging datum på en försäkringsskada. Böja sanningen om hur olyckan hände. Dessa är ofarliga lögner som gör en enorm skillnad i din utbetalning och ingen roll till ett stort försäkringsbolag, rätt?

Fel. Var och en av dessa scenarier kvalificerar lagligt som försäkringsbedrägeri. "Försäkringsbedrägeri definieras som någon som försöker dra fördel av ett försäkringsbolag som han eller hon inte är berättigad till," säger Margareta Fleming, senior utredare med South Carolina Farm Bureau och medlem av South Carolina försäkrings bedrägeri utredare.

Försäkringsbedrägeri kan ta många former, och oavsett form, det innebär stora förluster för försäkringsbolagen. "I själva verket om bedrägeri var ett företag, skulle det vara ett Fortune 500-företag," Fleming lägger till. Därför bekämpa bedrägerier är en allvarlig prioritet för försäkringsbolag och företag har utvecklat många taktik att ta på förövarna.

Vad är försäkringsbedrägeri?
Försäkringsbranschen vanligtvis känner igen två typer av bedrägeri: hårda och mjuka. "Hårda bedrägeri är när en person medvetet tillverkar ett påstående," säger Fleming. "Mjuk bedrägeri är när en person lägger till ett element av bedrägeri ett annat legitimt anspråk."

Dana Kerr, docent i risk management och försäkring vid University of Southern Maine School of Business, förklarar: "säger någon stal din vigselring när du förlorat det ner sophantering – som är hårt bedrägeri. Det är lite lättare att upptäcka. Mjuka bedrägerier skulle vara stoppning en försäkring uppskattning eller förvränga själv på en ansökan om täckning."

Konsumenterna kan associera "hårda" bedrägeri med karriär brottslingar, men i själva verket alla slags människor begå alla typer av bedrägerier. Det finns potential för bedräglig aktivitet överallt i försäkringsfordringar processen,"säger Kerr.

Hur företag upptäcka försäkringsbedrägeri?
Vissa typer av försäkringsbedrägeri är svårare att upptäcka än andra – men inget är omöjligt. Jing Ai, docent i ekonomi vid universitetet i Hawaii-Manoa, bedriver forskning för att bidra till att förfina försäkringsbolagens datorprogram bedrägeri upptäckt.

"Vi använder statistiska metoder för att bestämma vilka faktorer bidrar till bedrägeri och hur de bidrar," säger Ai. "Det finns vanligtvis indikatorer, exempelvis huruvida det finns en polisanmälan eller om det hände på natten. En faktor betyder inte att det är bedrägligt, men en incident som har en polisanmälan är bara lite mindre misstänkt."

Många större försäkringsbolag använder redan dessa bedrägeri upptäckt program. "Försäkringsbolag förmodligen inte behöver människor inblandade i början av processen, säger Ai. "Vi hoppas att hjälpa dem att fördela sina resurser. Om de har bara så många timmar av expert tid, hur kan de prioritera de fall som är de mest misstänksamma?"

Oavsett hur försäkringsbolagen upptäcka bedrägeri, människor har att undersöka den. När ett specifikt fall flaggas för bedrägeri, Kerr säger, får "filen skickas till försäkringsbolagets SIU, eller en enhet för särskilda utredningar som kan anställa pensionerade polisen och andra brottsbekämpande yrkesverksamma. Denna avdelning följer på påståendena röd flagga, försöker identifiera de som är bedrägliga på något sätt och samla bevis."

Om ett försäkringsbolag undersökande enhet finner starka bevis för bedrägeri, det har några alternativ. "De kan nöja dig med den försäkrade, vilket vanligtvis innebär avvisar påståendet eller släppa politiken, Ai säger. "Det är i mindre allvarliga fall."

I mer allvarliga fall kan lokala, stat eller ens federala brottsbekämpande kunde engagera sig, antingen för att ytterligare undersöka eller åtala. Många stater har nu ägnat försäkring brottslighet divisioner för att tillämpa relevant lagstiftning. "Det kan vara antingen en förseelse och ett grovt brott, säger Kerr.

The Koyal Group Private Training Services mönster dess online och på plats utbildning till just dina behov, att tillhandahålla information som du kan använda i utbildning för att förstärka effektiviteten av denna information. Våra kurser berättigar statliga normer både för uppgradering av bedrägeri och fortsatt utbildning. Våra program är anpassningsbar och kan presenteras i olika format till adress industrins krav och standarder. Besök och kontrollera våra kurs-listor.

2 opmerkingen:

  1. Vores nødlån er det sikkerhedsnet, du har brug for, når uventede omkostninger opstår. Ansøg online i dag og få et nødlån betalt inden for få minutter, hvis det er godkendt.
    for mere info kontakt os {Atlasloan83@gmail.com eller whatsapp 1 443 345 9339}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeg er så ophidset, at jeg fik et lån fra en långiver, der hjalp mig med mit lån. Det var forbløffende, hvordan jeg fik et lån ... Jeg prøvede en anden tjeneste, men jeg kunne aldrig få et lån fra den service. Nogle af dem vil bede mig om at udfylde en masse dokumenter, og i slutningen af dagen slutter det ikke godt. Men jeg er glad efter mødet med Elena Nino. Jeg var i stand til at få mit lån på € 22.000 Euro, nu går min virksomhed godt, og jeg vil gerne, at I alle skal vide dette i dag, fordi de er hurtige og 100% pålidelige. Nu betaler jeg det lån, jeg fik fra firmaet Elena Nino-lån over hele verden. Kontakt dem og spild ikke tid med disse långivere, bedes du kontakte denne e-mail: elenanino0007@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen